​Ofte stillede spørgsmål om lån

Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, hjælper vi dig gerne på telefonnummer (+45) 36 39 58 99 på hverdage fra kl. 9.00 til 17.00 eller via e-mail på kundeservice@fellowfinance.dk.

Fellow Finances lånetjeneste giver en simpel og brugervenlig online markedsplads, hvor personer der vil have et lån sammenføres med folk, der er i stand til at finansiere det. Både låntagere og långivere bestemmer selv vilkårene, som de er villige til at låne eller låne penge ud til. Fellow Finance opretter en låneaftale mellem låntageren og investoren, overfører pengene til låntagerens konto samt styrer hele administrationen af lånet, alt fra fakturering til at tilbyde kundeservice.

Fellow Finance kan bevillige lån til personer mellem 20 og 75 år, der er bosat i Danmark, har en dansk bankkonto, ikke har modtaget nogen tidligere betalingsanmærkninger og som ifølge Fellow Finances kreditvurdering, har en tilstrækkelig betalingsevne til at tilbagebetale det ansøgte lån. Desuden skal ansøgeren have et NemID for at blive identificeret.

Find et passende lån her.

Du kan ansøge om et lån på op til 100.000 kr. Når du ansøger om et lån skal du vedhæfte bevis for, at du har en regelmæssig indkomst, og er i stand til at betale afdragene.

Du har mulighed for at få et lån uden sikkerhed og garanti med en gennemsnitlig rente mellem 4,95 % - 24,95 % afhængigt af lånebeløbet og afdragsperioden.

Lånerenten påvirkes af ansøgerens information og betalingsevne og tages i betragtning, når långiveren vurderer hvilket renteniveau denne vil tilbyde. Renten på lånet er endelig bestemt af långiverens rentekrav og låntagerens likviditet.

Udover renten, er lånet underlagt et åbningsgebyr samt et månedligt gebyr for kontoadministration. Du kan til enhver tid finde vores aktuelle prisliste på vores hjemmeside.

Du kan e-maile, sende post eller direkte uploade bilag (løn osv.). i henhold til de instruktioner vi giver dig i slutningen af din låneansøgning. Hvis du er lønmodtager, har vi brug for en kopi af din lønsseddel. Vi beder pensionister om at fremlægge en kopi af pensionsmeddelelsen eller en kopi af årsrapporten.

Med e-mail: kundeservice@fellowfinance.dk
Med post: Fellow Finance Plc / Bilag, Pursimiehenkatu 4 A, 00150 Helsinki

Fellow Finance administrerer formidlingen mellem dig og dine långivere, hvilket garanterer 100 % anonymitet for begge parter. Vi vil ikke videregive dine personlige oplysninger (navn, adresse osv.) til långivere, og vi vil heller ikke give dig personlige oplysninger om långivere. Låntageren identificeres i låneaftalen hos Fellow Finance gennem sit kundenummer, og kun vi ved hvem du er og hvem kundenummeret tilhører.


Når du har accepteret det tilbudte lån og bekræftet din indkomst, vil pengene blive udbetalt til din konto på hverdage i henhold til vores åbningstider.

Du modtager fakturaerne relateret til dit lån via e-mail til den adresse du har angivet. Husk altid at underrette, hvis din e-mailadresse ændres. Hvis vi bliver tvunget til at sende en rykker på grund af forsinket betaling, sendes disse via post og SMS. Du kan også få adgang til din faktura og betale den ved at logge ind på din konto på vores onlinetjeneste.

Du kan ændre dine ansøgningsinformationer ved at logge ind med dit NemID på vores onlinetjeneste her.

Vi tilbyder en tydelig og struktureret elektronisk markedsplads for lån, og tager sig af alle lånelaterede administrationer efter, at lånet er indgået. Låneaftalen er en aftale mellem individer om at låne respektive udstedte lån..

Du kan ansøge om en forhøjelse af dit lån efter, at du har betalt mindst tre afdrag (eksklusive afdragsfrie måneder), og det har passeret mindst to måneder siden den seneste forhøjelse eller udtag af lånet.

For at få en afdragsfri måned eller udsætte din forfaldsdato, log ind på vores onlinetjeneste.

Du kan se din nuværende lånesituation og finde oplysninger om fakturaerne ved at logge ind på vores onlinetjeneste.

Kunden har ret til at finde ud af, hvilke informationer der er indsamlet og lagret om denne. Hvis du vil have en rapport om, hvilke informationer vi har lagret om dig, bedes du venligst kontakte vores kundeservice.

Du kan afmelde din markedsføringstilladelse og tilpasse dine rapporteringsindstillinger, ved at logge ind på onlinetjenesten under afsnittet "Min konto".


Ansøg om lån

Eller vil du have mere information om lånet?

Venligst send en kontaktforespørgsel og vi kontakter dig hurtigst muligt, senest næste arbejdsdag og fortæller dig mere.